2012. október 10., szerda

Végre lett hosszú í-m!

Jó egy hete kaptam egy cirkalmas 2 oldalas levelet a városházáról, idő és kedv hiányában csak átfutottam (egy teljes átolvasásra ráment volna a napom, mivel soronként kb 4-5 eddig sose látott kanjiösszetétel pislogott rám). Namost kiderült, hogy sikeresen pont akkor költöztem be ebbe a csodás épületbe, amikor a környéket közigazgatásilag újraszabják, ergo alig 4-5 nap otttartózkodás után sikeresen "elköltöztem" egy másik cimre. Illetve, igazából a cim változott meg. Namost a levél igazából csak arról szólt, hogy ennek én örüljek, de azért ilyenkor nem árt ezt a személyi-lakcimkártyán (itt ez még egyben van) is rögziteni, hogy megtaláljanak ezentúl engem a levelek. Erre került ma végre sor, szerencsére - mivel többeket érintett a dolog - a kocsival elvittek minket. Továbbra is horrorfilmbe illő élmény nézni, ahogy a kocsi megy előre láthatólag anélkül, hogy bárki vezetné, aztán leesik, hogy japersze, itt jobboldali a kormány (bár most épp nálunk is az, de ez nem csökkenti a meglepetésfaktort). Úgyhogy új cimem van, a későbbi könnyebb visszakereshetőség kedvéért nem ide irom, hanem rögtön egy kommentbe a bejegyzés után. 

Ha ez nem lett volna elég, távollétemben jött a posta, és mivel nem talált otthon, nem hozta meg - valszeg - a bankkártyámat. De hogy érezzétek a szintet, itt nem annyi van hogy "megint jövök egyszercsak, vagy gyere be érte hamar". Nemnem, itt három opciód van:
- Elküldik neked egy általad kiválasztott másik helyre, legyen ez bárhol, és ott mindenféle meghatalmazás vagy egyéb vackok nélkül odaadják bárkinek, akit te kijelölsz erre.
- Megmondhatod hogy MELYIK NAP és HÁNY ÓRAKOR vagy otthon, és akkor kihozzák megint.
- Odaküldik egy hozzád közeli postára, ezt is te választhatod ki, és ott felveheted.

Ez az egész ingyen van, csak annyit kell tenned, hogy ikszelsz egy lapon, és bedobod egy tetszőleges postaládába. Ilyen nálunk perszehogy megint nincs.  

Este semm különösebb dolgom nem volt, gondoltam bevásárolok pár dolgot, ha már ráérek. Odaérek a Yaoko-ba, békésen caplatok a sorok között (önvédelmi céllal mp3 lejátszóval, mert ez a 20mp-es loopzene elviselhetetlen), és egyszercsak mit látok? Istentelen halmokba rakva sorakoznak a makisushi RUDAK, 99yenért darabja. Egy rúd kb 7-8 darabra vágható. Vettem is gyorsan 4-et. A pénztárnál derült ki, hogy mivel késő is lett közben, minndez féláron van, tehát a 4 rúd makisushi (30 darab kb) 200yenbe, nem egészen 600 forintomba került. Meg is van a holnapi ebéd :)
Kérdés csak annyi, hogy vajon ezt a frissen készült, alapvetően nyers halat tartalmazó ételt el lehet e rakni másnapra (kb 12 órára) a hűtőben. Hogy lehet e vagy sem, azt néhány órán belül megtudom :) Ha holnap nem irok, akkor ez nem volt jó ötlet :)

játékos vetélkedő, nem csak japánosoknak! Vajon mi lehet a tartalma annak az onigirinek (ez a rízsgombóc, tudjátok), amire az van írva, hogy "tsunamayo"? Ismétlem, nem csak japánosok jöhetnek rá! Ugyanis ez "angol nyelvű" (nem tudom elégszer idézőjelbe tenni) szöveg!

Ah, és a következő bejegyzéstől teljes mellszélességgel beköszönt a hosszú í, Gyuri barátom szponzorálásával (sankyuu!). Aki nek tudta esetleg: az alt+j kombó csalja elő a klaviatúrából ezt az ősi jelet.

4 megjegyzés:

  1. Majonézes tonhal esetleg? :)
    Ha majd lesz időd és lehetőséged, a sok színes üdítőitalos csodát fotózd le, meg keresd meg hogy ott hányféle Pepsi Cola van. Úgy értem színben :)
    Még amit szívesen látnék itt, hogy egy igazi piac ott hogy néz ki? Az ételes. Mint itthon a Vásárcsarnok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biza, ön nyert, ez a majonézes tonhal maga!
      Emellett annyi üditőitalos fotó lesz hogy majd csak, sztem lesz egy külön italtesztelő bejegyzés valamikor novemberben, amikor épp semmi jobbról nem jut eszembe írni. Pepsiből nem láttam túl sokat, egyelőre a sima és a zero köszönt rám, de végül is egy kisvárosban vagyok, lehet itt nem akkora a választék.
      Piac az egy érdekes kérdés, még csak nem is hallottam ilyesmiről, de holnap rákérdezek az egyik helyi arcnál!

      Törlés
  2. Oh, látom lemaradtam a tuna-mayoval... Hát aki Ever17et olvasott sztem annak végérevényesen be van táplálva az ilyesmi a fejébe :P

    Akkor írd majd meg az új címed mert így nem kapsz semmit karácsonyra! Bár kezdem meggondolni ezt a dolgot, FBon elejtett megjegyzéseid után...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. naa,yurushiteee :) Tudom én, hogy ki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli :)

      tényleg, a cím lemaradt tegnap:

      JAPAN, 群馬県、前橋市関根町二丁目7番地17メゾン関根201号
      Az irányitószám elvileg nem változott, legalábbis arról nem szóltak.

      Törlés