2012. október 27., szombat

....hamarosan folytatjuk adásunkat....

Csahogy meglegyen a péntek is :D

Tudjátok, hogy mondják japánul a "puskát"? Nem a sörétest, hanem ami miatt meglett a matekérettségim. 
Na, tippek? Még van 20 másodpercetek......lejárt.

 
Oké, akkor aki arra tippelt, hogy bármilyen japán szó, az most menjen ki a teremből, mert úgy tűnik, eddig nem figyelt. A japánok amire csak lehet, angol szavakat vesznek kölcsön., ez az eset sem kivétel.
Oké, ki az aki a "cheat sheet" valamilyen variánsára tippelt? Pl. "csító síto"? Van ilyen? Oké, akkor velem együtt büntiből 20 fekvőtámasz, mert én is erre gondoltam.
Az egész egyáltalán úgy merült fel, hogy példamondatot kellett csinálni, és én balga, ezt próbáltam beleépíteni. Olyan mondat kellett amiben szerepel az "annak érdekében, hogy" nyelvtan. Az én variánsom az "annak érdekében, hogy átmenjek a vizsgán, puskát készítettem" lett volna. Nohát, nem a cheat sheet. Tudjátok mi? Nem, nem tudjátok. Én se tudtam.

Kérlek szépen, "kanningü pépáá". Ez nem más, mint az angol "cunning paper"...őőőő...kifejezés? Szókapcsolat?....VALAMINEK a japán átirata. Értelmes angol szavak, együtt nem jelentenek semmit, mégis értelmes japán kifejezéssé válnak. 

Aki megérti ezt, megérti Japánt. Oké, legalábbis részben. :)

Ah, és lehet hogy csak holnap lesz Tokyo-report. Ugyanis képeket akarok, de roppant barom módon otthonhagytam (már, Pesten) az usb kábelt a fényképezőhöz. Az azért nem árt az ilyesmihez, viszont mire visszaérek délután, már nem lesz könyvtár (Igen, a könyvtárat (illetve most már annak kávézóját) továbbra sem tudom megkerülni, mert itt van csak wifi hétvégén. Saját netem elsejétől lesz csak.) 

Addig emésszétek a cunning papert


6 megjegyzés:

  1. Ez zseniális, mától csak így hívom^^

    VálaszTörlés
  2. Ugyehogyú? :)

    Minden kedves utasunknak: Tokyo-riport valamikor ma este (nálatok kora délután) várható, de a türelmetlenkedők a facebookon már láthatnak képeket!

    VálaszTörlés
  3. Ravasz papír? Szerintem korrekt. Több okból is. Pl. a puskának is van ravasza. A magyar nyelv tükrében minden új értelmet nyer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, mi a fiszért puska? Ez vajon hogy jött? Van körünkben valami nyelvész esetleg?
      És ja, a te verziód jobb. Én a "Körmönfont papír"-ral éreztem hülyének a dolgot :D

      Törlés
    2. http://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__egyeb-kerdesek__1477021-honnan-ered-a-puska-dolgozathoz-valo-szo-miert-lett-puska-a-puska

      :)

      Törlés
    3. komolyan, mindennap tanulok valamit

      Törlés