2012. október 25., csütörtök

...legalább nekem szép!

Istentelen mázlitok van, amiért feledékeny vagyok.

A tegnapi bejegyzésből ugyanis a nagy földrengésmámorban lazán kihagytam azt, hogy most volt a prezentációnap, amikor mindenkinek az országát kellett bemutatni az egyik órán. Nem, ez nem az ahol kisgyerekek is lesznek, az egy tökmás dolog, és kb. 2 hét még, csak a téma hasonló.

Azért jó, hogy ezt kihagytam, mert így ma van miről írnom, már azon kívül hogy tegnap azegyik órán kaptam egy 10 oldalas japán szakcikket, hogy ezt dolgozzam fel egy hét alatt :D. A szakosoknak: pont mint amit előző félévben filológián kellett csinálni, csak ez japánul van. Ugye ti se gondoltátok, hogy ez az egész "tanuljunk meg szakcikket bemutatni" féléves mizéria valaha is jól fog jönni? Hát én se. Főleg nem azt, hogy ennyire hamar. De most előtúrom valahonnan az akkori vázlatomat, hátha ér valamit.

Ezt leszámítva más viszont nem nagyon volt tegnap, lelkesen szervezzük a Tokyo-i utat, kevésbé lelkesen tanulunk és írtunk vagy 2 tesztet tegnap, ilyenek. Egyre hidegebb van reggel és este.

De mindemellett tegnapelőtt tartottunk egyelőre csak öten bemutatót arról, honnan-hova valósiak vagyunk.
Meglehetősen tradícionálisra vettem a figurát, mivel az időkeret 15 perc volt (ez nagyon kevés, éppogy belefértem, pedig ki is maradt egy pár dolog).
- Beszéltem elsősorban arról, hogy magyarországnak rántotthús alakja van. Aki ezt nem hiszi, guglizzon, van egy kép is erről :D
- unalmas dolgok, népesség, terület, hely. Nem tudtam kikerülni a határon túli magyarok kérdését, szerencsére románok nem voltak így nyugodtan Erdélyezhettem egy kicsit :D Persze nem tudtam megállni, hogy ne hozzam be Lugosi Bélát mint a leghitelesebb drakulát :D
- Duna, Balaton, röviden az évszakokról (ebből a szempontból baromi átlagos helyen élünk, nehéz érdekeset mondani az időjárásról)
- Kaják! Na itt volt a legtöbb érdekesség, gulyás, pörkölt, túró rudi, amit akartok. A tejberízsről kiderült, hogy sok helyen létezik, nem csak nálunk (volt erről egy kisebb kerekasztalbeszélgetés). Pl mexikóban is. Mindig tanulok valamit.
- Végül kicsit a látványosságokról, bedobtam a "magyar onszen" gyógyfürdőket, budapest főbb látványosságait, és örök vesszőparipámat, a skanzent, ahol az egész magyar vidék bejárható egy nap alatt.

A többiek előadásából is megtudtam pár érdekes dolgot:
- Amerikában az időjárás nem vicces. homokvihar, hóvihar, hurrikán, földrengés, amit csak akarsz.
- Thaiföldön sok az elefánt, meleg van, és van olyan egyetem, ahová 20ezren(!!!) járnak. Ezért külön buszjárata van.
- Szlovániában van olyan barlang ahol rockkoncerteket tartanak.

Értékelés amúgy nem közvetlenül volt, mindenki kis papiron véleményezte a többiek előadását előre megadott szempontok szerint, ezért aztán majd utólag derül ki, milyen is lett a dolog. Azért idegen nyelven prezentálni összefüggően negyed órát még mindig nem egyszerű.

3 megjegyzés:

  1. "- Thaiföldön sok az elefánt, meleg van, és van olyan egyetem, ahová 20ezren(!!!) járnak. Ezért külön buszjárata van. "

    Őőőő... Gergő... A BME-re 150000-en járnak. Legalábbis 10 éve ez volt a helyzet. Lehet, azóta 20.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 15.000. Nem 150.000. Bocsi :)

      Törlés
    2. ELTE: bruttó 32.500 fő.

      Jaj, most eszembe jutott: tudod én még mivel sokkoltam a japánokat (meg a többi külföldit) odakint "magyar" témában? :_D A ZACSKÓS TEJ akkora felhördülést okozott, hogy az óra felét elvitte :_D A japánokat sokkírozni abszolút bombasiker, próbáld majd ki! Hogy áll meg az asztalon (ugye + feature a tejtartó), meg hogy nyitod ki (weekly magyarvirtus corner = kiharapod), szóval ezzel aztán lehet tarolni! :_D

      Törlés