2012. október 9., kedd

SoftBank

Na, kinek van tippje hogy mi ez? három....kettő....egy......
senki?
Ja, hogy biztos bank?
Nem. 
Ez a neve a telefontársaságnak, ahonnan mobilom lett végre.
Meg ne kérdezzétek, hogy miért hivják igy. 
A telefon maga ez a tipikus japán hosszúkás cucc amit mindenhol látni, rém egyszerű példány, ahhoz képest annyira nem volt olcsó. Irgalmatlan küzdelmek árán sikerült felfedezni benne az angol nyelvű menüt. Alapvetően nem arról van szó, hogy egyáltalán ne értettem volna a japánt, de egy új, számodra ismeretlen logikával felépitett telefont kezelni megtanulni amúgy se egyszerű (én annó a faék bonyolultságú androidos samsungomon nem tudtam lerakni a telefont napokig), hát még ha egy másik nyelven is van. Egész pofás kis jószág azért, lehet vele fényképezni meg mélt irni, ami igy japánon belül szinte ingyenes. Ami a legviccesebb volt, hogy az eladóarc közölte velünk, hogy nem jár hozzá töltő! Azt külön kéne megvenni 1700yenért. NODE! Ha gondoljuk, ne vegyük meg, ő azt ajánlja, menjünk át a közeli 100yenes boltba, ahol, igen, jó a tipp, 100yenért lehet pont ehhez a telefonhoz való töltőt venni. Még egy dolog, ami itthon elképzelhetetlen...
Érdekesség továbbá, hogy az utsó 4 számjegyet te választhatod ki. Bár lehet ilyen nálunk is van csak én nem jöttem rá. 
Úgyhogy most van telefonom, öröm és boldogság az élet, végre nem azon kell izgulnom hogy most valakivel összefutok e a folyosón vagy nem.

Utána kitaláltuk páran hogy elmegyünk mégegyszer a matsurira és betakoyakizunk, mert az kimaradt. Mikor már fél órája rójuk a kihalt csarnokot hogy "HOVÁ LETT A MATSURI????" Akkor irt valaki facebookon hogy "dehát csak tegnapig volt". Bemm. Oké, ez az első negativ élményem 2 hét alatt, de akkor is. 
Próbáltunk nem csüggedni, ezért az Ayumi nevű brazil leányzó vezérletével elmentünk egy japán gyorsétterem-szerűségbe. Kialakitásra olyan mint az amerikai társai (amúgy sukiya a neve és japán hely), hosszú pultot ülsz körbe, és hoznak mindenféle gyuudont. Ez nem más, mint egy tál marhahús+vegyeszöldség, fűszer, etc kombináció, nyilván rizzsel. És ilyet itt a gyorsétteremben kaphatsz. Nem rossz, még annyira drága sem volt. 

Csináltam megint spagettit. Hát, mit mondjak, a helyi alapanyagoktól nem vártam csodát, a végeredmény "paradicsomszószos-fűszeres tészta" fantázianevet kapta. Mivel sokat csináltam, viszonylag laktató volt, és az alapszósz amit vettem elég olcsó volt, szal sztem inkább ilyen költségkimélő lastresort kaja lesz belőle. Viszont muszáj volt a gáztűzhelyet először valami vajaskenyér bonyolultságú cuccal kipróbálni, ezért esett erre a választás. Na majd a következő!

A használtcikk-boltban irgalmatlan mennyiségű leértékelt DVD-t lehet kapni, az egyértelmű anime-szettek melett az összes létező film ottvan párezer forintért japán szinkronnal. Biztos hogy beruházok egy StarWars settre, alig 2000yenért árulják a klasszikus trilógiát. 
Szóval ha bárkinek bármilyen filmre japán nyelven van igénye, szóljon bátran. A kétkedők, hogyé rezzék miről maradnak le: klasszikus a Birodalom Visszavágból. OMÁJNOCSICSIVÁVÁSIDA!
http://www.youtube.com/watch?v=cbpslRxy8T0

4 megjegyzés:

  1. Hát ez az USODA! kicsit mást hozott elő bennem, mint a nagy "énvagyokazapád" fíling :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy sejtettem :) Bár az azt követő "sonna koto aru mon ka" már több élethelyzetben jött jól :D

      Törlés
    2. Hát igen, ugye az ember nem mindenkinek mondhatja, hogy "Omae no chichi wa washi da!" :_D
      De talán ha ez az egy év jól sikerül, akkor még lehet rá esélyed!;D

      Törlés