2012. október 11., csütörtök

Mindannyian álarcot viselünk

De legalábbis itt egyre többen. Van valamiféle influenza (hogy járvány-e vagy sem abban nem vagyok biztos). Namost nálunk az emberek csak reménykedve várnak, hogy őket ez nem kapja el, a tudatosabb\reklámok által befolyásolhatóbb fajta meg beszedi a vérescseppet.  Na itt ennél az emberek jobban félnek valamiért. Aki megbetegszik, az azonnal felvesz egy ilyen bármelyik boltban fillérekért kapható maszkot, ami kb úgy néz ki, mint a kórházas sorozatokban a műtősmaszk, csak fehér (lányoknak van rózsaszín, illetve egyszer láttam feketét is). Állítása szerint ez megóv bármitől, ezért aki már elkapta a gyászt, felveszi és így óvja a többieket - és hajt végre néha akaratlan módon Hannibal Lecter imitációkat.
Vannak olyanok is, akik még nem kapták el, de - vagy mert nagyon nem is akarják, vagy mert olyan helyen dolgoznak ahol nagy erre az esély - mégis maszkot húznak. Gyakori pl buszsofőrökön meg bolti eladókon látni ilyeneket. Én még egyelőre tartom magam, de jó tudni hogy nyújt ilyen opciót is a világ, ha szükség van rá.

A sushi szerencsére nem romlott rám, legalábbis nem éreztem savanyúbbnak, mint amit egyébként el lehet tőle várni. Viszont ezzel összefüggésben érdekes változáson megy keresztül az étkezésem, mert elkezdtem komolyabb vacsorákat enni. Otthon ugyanis jellemzően annak a - amúgy állítólag egészséges, de ez nem volt sose szempont - módnak voltam a híve, hogy normál reggeli után egy óra körül akkora ebédeket ettem, amelyek után a mozgás is nehézkessé vált, emellett a mennyiség elvitt engem egészen késő estig. Ezért vacsorázni csak elvétve szoktam. Legalábbis így volt ez eddig. A helyzet az, hogy itt az ételekben csak visszafogottan van hús. Szinte mindenben van valamennyi persze (már ha a halat is annak vesszük), de olyan ételek nincsenek, ahol húsból van a tányéron a legtöbb. Ezért ehhetsz te sokat - kényelmesen eltűntettem tegnap ebédre a vásárolt 4 sushitekercset, lett vagy 30 maki belőle - de hiába, estére meg fogsz éhezni, és nem kicsit, hanem nagyon. Épp ezért életmentő a 9 körül bekövetkező féláron adott ezerféle jóság, különben az egy napra tervezett kajapénzemből ez nehezen lenne megoldható.

Több irányból érkezett olyan visszajelzés, hogy sokan az olvasótáborból egyáltalán nem tudnak japánul, ezért aztán sok kfiejezést amiket akarva-akaratlanul használok, nem nagyon értik. Ilyenkor - ha ételről vagy valami DOLOGRÓL van szó - egyrészt ajánlom a google képkeresés funkcióját, esetleg a wikipédia is hasznos tud még lenni, lévén hogy jellemzően az ismertebb dolgokat írom így le. 
De aki ennél többre vágyik, annak remek ajánlatom van. Szeretnél tudni japánul? Kevés az időd? Gyors sikerre vágysz? Akkor neked találták ki az alábbi három, összesen kb 5 perces videót. Ebből kiderül, hogyan beszéljük folyékonyan japánul úgy, hogy közben meg sem szólalunk. Jó szórakozást :)


Amúgy ezekben az a legviccesebb, hogy az első kettő bizonyos fokig tényleg működik. A harmadikkal még nem találkoztam :D 

1 megjegyzés: