2012. november 28., szerda

2 hónap

Wow,  itt vagyok két hónapja. Ez lehet sok időnek tűnik, és visszaolvasva az is lejön, hogy elég mozgalmas volt, de nekem még csak úgy tűnik, tegnap jöttem, és alig csináltam valamit. Azért pár dolog változott a kezdeti időkhöz képest


- már nem sokkol le hogy felét se értem a feliratoknak az utcán
- már tudom kezelni, hogy rámköszön az összes boltos 3 percenként
- már nem fura hogy itt mindig mindenki mosolyog, függetlenül attól, hogy épp kedve van e vagy zavarban van
- már nem érzem üresnek az ételt hús és/vagy lávakő forróság nélkül
- Tökéletesen megszokottá vált hogy ha beszélgetek valakivel, folyton bólogatok és helyeselek
- Ösztönösen az út bal oldalán megyek és jobbra nézek, mikor lelépek a járdáról
- halvány elképzeléseim kezdtek lenni arról, mi is van a boltok polcain
- ki tudok igazodni egy hivatalos levélen, és nem csak bután nézek rá hogy ez most mi
- különösebb asszisztancia nélkül eltalálok bárhová a városban
- A buszraszállás nem trauma, hanem normális, - még ha ritka is - dolog
- Már nem kapom fel a fejem a szokatlan madár és egyéb állathangokra
- Gond és megszakítás nélkül alszom végig 10 órát tulképp a földön

Viszont vannak dolgok, amik még mindig furcsák:

- alig látok dohányozni embert. Ez nem azért van, mert errefelé senki sem cigizik, csak valahogy ezt nagyon rejtve teszik
- hajléktalant még egyet se láttam. Oké, ez nem hiányzik :)
-  A kenyér hiánya és a létező péksütemények jellege még mindig megdöbbent. Volt szerencsém enni egy olyan édes kiflit, amiben csokikrém, tejszínhab és banán is volt. És messze nem ez a legfurább
- Az a mód ahogy a helyiek a véleményüket kifejezik, még a cizellált és a sorok között olvasni hajlamos magyar léleknek is fura. Errefelé a "talán nem lenne rossz ötlet elgondolkodni azon, hogy nem kéne e A-t csinálni" szabad fordításban "azonnal csináld A-t!" jelentéssel bír
- Nincs szemét az utcán. Sehol, semennyi
- 10ig szinte semmi nincs nyitva a kisABC-ken kívül


Szóval nem kell aggódni, érzem hogy lesz itt még blogtéma rendesen, akkor is, ha az elmúlt pár napban nem nagyon írtam, mert konkrétan nem volt miről. Kis késéssel de azért engem is utolértek a hétköznapok, igazából az a csoda hogy majdnem két hónapig mindennap tudtam valami egyediről írni. Viszont mint fentebb látható,  egy csomó minden, ami annó bejegyzéseket töltött meg, már nem új dolog, és bár sok érdekesség van és lesz is még, de azért nem napi szinten. 

Ezért aztán elképzelhető, hogy a napi bejegyzéseket felváltja 2-3 napi, de kicsit hosszabb írás. Ez csak egy lehetőség, semmiképp se lesz mindig így! Valamennyire ugyanis számítottam erre, és szándékosan visszatartottam pár témát, amiről a mostani "ínségesebb" időkben is lehet írni, emellett pedig azért vannak dolgok, amikkel tölteni lehet a helyet, szal simán lehet, hogy lesznek naponta bejegyzések akár heteken át. Csupán arra akarok felkészíteni mindenkit, hogy ne lepődjetek meg, ha van 2-3 nap szünet, mert úgy érzem ez neheze lesz elkerülhető.

Ugyanígy folytatódnak a tematikus rovatok, lesznek tesztek, ha valami érdekesebbet főzök, arról is lesz írás. Nyilván megyek Tokyoba is még többször, meg egyébként is, ha bárhová utazok, arról lesz beszámoló. Az mondjuk bejátszik, hogy közeleg a tél (és most generáltam extra párezer találatot :)) és ez nem kedvez az utazásoknak.

Mindemellett ez egy felhívás is egyben: eddig is kaptam jó ötleteket, miről írjak, ezekre innentől kezdve még nayobb szükség van! Ha van valami, amiről kifejezetten szeretnél olvasni, és többé-kevésbé a profilba vág (gyk van bármi köze Japánhoz), akkor azt írd meg bátran!

6 megjegyzés:

  1. Az egyetemről szeretnék képeket látni. Érdekelne a japánok öltözködése...stílusa, van-e valami különbség a mienktől?
    Voltál-e a mentor családnál? Milyen a lakásuk?
    Milyen volt az iskola ahol voltál?
    Mennyire éreztetik veled, hogy "gadzsin" vagy?


    Tovább is van, mondjam még???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. remek, remek :D Most épp van anyag, de ha kifogy, visszatérek ide :D

      Törlés
  2. Szevasz! Engem meg az érdekel(lévén közeleg a tél), hogy hogyan élik meg és használják a kedvenc európai szokásainkat, minthogy a Mikulást, Karácsonyt (persze, ha használják). Tudom én, hogy nem keresztények, de kultúra-szippantók. Ahogy egy kedvenc amerikai filmemben mondják: Japánban ünneplik a karácsonyt? Nem, de állítólag jövőre megveszik."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tervbevettem :D Én annó a fociról hallottam ugyanezt a viccet, ami mostanában egyre népszerűbb erre :)

      Törlés
  3. 「何ができるようになったか、何がわかるようになったか」のリスト。これからも定期的にお願いします。とてもも面白いです。

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 面白いと思っていただいてうれしいです!定期的になるつもりですが、最近中間テストのせいでずいぶん忙しかったです。これから頑張ります!リストのアイデアもありがとうございます!

      Törlés