2012. november 21., szerda

egész nap fát vágott és tortát hegesztett az erdőben

Sikerült rizst kalapálnom.

Vasárnap voltam ugyanis Mochi-készítésen. A Mochit lehet hogy többen ismeritek, fehér rízstészta-gombóc, amelyben jellemzően van valami töltelék, jelen esetben édesbab-püré. És oh, ez egy édesség. Nálunk a kínai büfékben tűnik fel az egyik változata, bár eléggé másmilyen, de máshoz nem tudom hasonlítani.

Az egész úgy indult, hogy összegyűlt sok ember egy mezőn (egy tó mellett volt a városban), és nekiálltak rizst főzni ilyen marhanagy ötkilós üstökben. Miután ez megvolt, beleöntötték egy hatalmas kivájt fatörzsbe a még gőzölgő rÍzst, és elkezdték "kalapálni



Hatalmas nagy fakalapácsokat ragadnak, és elkezdik a labdaformába hajtogatott rizsmasszát ütni.


 
Ez az egész kalapálás tart vagy fél órán át. A cél az, hogy a rizs pépes állagú legyen olyannyira, hogy nyoma se maradjon benne a rizsszemeknek.".Ja, mindehhez az egészhez nem jó ám akármilyen rizs, hanem ilyen spéci mochi-rizs kell hozzá. Gyakorlatilag a dolog végére tészta lesz belőle. 

Ezután ezt kis gombócméretű darabokra szaggatják, és belerakják az ezzel párhuzamosan készülő babpürét, amely kb. a gesztenyepüré helyi megfelelője. A kész cucc aztán nyomban fogyasztható. Ahhoz képest, hogy édesség, meglepően tömős, ettem vagy 3 ilyet, és aznap már nem is nagyon voltam éhes. Emellett a kalapálás mellett a gombócgyúrásba is bevontak, úgyhogy megtapasztaltam a dolgot teljes mellszélességgel :)

Délután a Takasaki-beli Kannon szobrot sikerült megnézni. Előzőleg azt mondták, hogy "ilyen nagy szobor, biztos tetszeni fog". Én meg gondoltam valami 8-10 méteres dologra a város közepén. Aztán mikor kocsival megérkeztünk a város környéki hegyek közé, megláttam előbukkanni az úton EZT






Aztán odaértünk a tövébe





Szóval ez a nem semmi. Viszonylag új dologról van szó, alig 100 éves, és nemrég lett felújítva. A legviccesebb, hogy be is lehet menni, van benne egy múzeum csomó szoborral, és egészen a válláig fel lehet menni és kinézni az ablakokon. 
Maga a szobor a Buddhizmushoz köthető, Kannon bodhiszattvát ábrázolja. Őőőő, azt most eléggé bonyolult lenne elmondani, hogy ezek a boddhiszattvák pontosan mik, és mivel csak kb. egy féléves tárgy keretében tanultam buddhizmust, valszeg nem is én vagyok erre a legmegfelelőbb ember. Az abszolút kezdőknek legyen elég annyi, hogy kb hasonló szerepet töltenek be, mint a keresztény vallás szentjei. Ő nem buddha, de már majdnem az, ilyen nagyon magas szintet elért jóarc, aki segíteni akar rajtad, de nagyon. Meg valszeg a szobor köré épült túristacsalogató-iparon is segíteni akar, ugyanis a szoborhoz vezető ösvényen rengeteg bolt sorakozik, ahol vehetsz védőtalizmánt, jósloltathatsz, vehetsz kis szobrot, meg amit még szimpatikusnak érzel, az egyik boltban egy spanyol gitár is volt :)







Btw. TUDOM hogy van némi csúszás, de ez a hét valahogy túl próbál tenni az előzőn is: eddig volt 2 zh és egy prezentáció, és még csak szerdánál járunk :D Igyekszem pótolni, de lehet hogy ez csak péntekre jön majd teljesen össze.



5 megjegyzés:

  1. Most jutottam oda, hogy végigolvastam eddigi kalandjaidat :)
    Lenne egy kérésem :) Nagyon nagy.
    Hozz nekem egy Mahakala-t! Googliban megtalálod, más néven ő a Tanok Őre. :) A para őrző szellem a kapuk mellett. Ábrázolják 2-4-6 kézzel, 3 szeme van, lángok övezik, koponyák vannak a koronáján és általában 1-2 hullán tapos. Cuki fickó. :) Szobor vagy maszk kéne, nem festett, hanem egyszínű, ha van ilyen. CSAK AKKOR HA NEM DRÁGA, és természetesen kifizetem. :) Amúgy van csomagküldés Japánból haza?
    A magyar nyelvről kérdezz bátran, nem ígérem az érdemi válaszokat. Egyébként a dolgoknak általában nyelvtörténeti okai vannak, vagy alaktanilag olyan típusú az adott szó, amit úgy ragozol, ahogy. Szóval "csak". Ez az egyszerűbb. De ha hazajössz, megdoblak egy Magyar grammatikával, és abból okosodhatsz :)
    (pl. amerikai-ak: ahogy gondolkodtam, az összes -i képzős melléknév -ak többesszámot kap, valószínűleg van erre szabály, vagy valaha lehetett ott egy mássalhangzó, ami lekopott... sose szerettem igazán a nyelvtörténetet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv a fedélzeten!

      A szobornak utánanézek, biztos hogy Tokyoban lesz, bár a helyi neve valami más kell, hogy legyen, szal majd egyeztetünk :)

      Törlés
    2. Itt egy kép róla:
      http://thangkalacquerart.com/en/gallery_pages/05.htm
      De ha beírod, hogy Mahakala, és képet keresel, kidob egy csomó ábrázolást. Így néz ki kb., biztos találkoztál már vele. Remélem, van ott is. Ezer hálám érte :)

      Törlés