2012. november 12., hétfő

Rain on my parade

Ma is fesztivál volt, ezúttal kicsit később érkeztem meg. Délelőtt megint magyart oktattam, de ezúttal semmi egetverően érdekes nem volt, azt leszámítva, hogy a magyar többesszám szabályai nem tudom hogy alakulhattak ki. Az egész net feltúrásával ráakadtam egy szabálygyűjteményre, amely a jó 80%ot lefedi, de persze így is vannak kivételek. A felkészülésem nagy része azzal ment el, hogy próbáltam olyan szavakból összerakni a tananyagot, amikben nincsenek rendhagyó többesszámú alakok. És most itt ilyesmikre gondolok, hogy az "amerikai" az miért "amerikaiAK" és miért nem "amerikaiK". Az olyasmiktől, hogy tó-tavak egyelőre ideológiai alapon elzárkózom :D


A matsuri-n most jóval korábban beálltam viszont segédkezni, de azért közben szereztem fánkot, tiramisut meg ilyen fura "crepe" fantázianevű tekerta palancsintát, amiben krém, csokiszósz és kuoricapehely is van. 
A dolog akkor kezdett vicces lenni, amikor délután 4 felé elkezdett szakadni az eső. Most nehogy azt gondolja bárki, hogy ez bármiben bárkit is megakadályozott volna. Mi este 7ig árultunk töretlenül esernyők és a sátor védelmében, és a látogatósereg is csak kicsit csökkent. Komolyan, 2 óra szakadó eső után, amikorra már mindenkinek le kellett, hogy essen hogy ez bizony nem fog elállni egyhamar, még mindig tele volt a kampusz emberekkel, szerintem az utsó órában többet adtunk el, mint előtte. 

Ezt követően (még mindig a szakadó esőben, amihez közben a sárossá vált park is betársult, mint fícsör) Mindenki nekiállt összepakolni, kidobni a szemetet, szétszedni és összepakolni a sátrakat, visszavinni a padokat és a székeket a tanterembe. Kíváncsi vagyok, ilyesmi nálunk mikor lenne kivitelezhető. Másnapra semmi sem maradt, mintha nem is lett volna vagy 50 sátor és egy rakat étel meg az ezzel járó szemét itt, alig 12 órája. És még egyszer hangsúlyozom, ehhez semmilyen felügyelő, vagy kisegítő személyzet nem volt. Ezzel együtt senki se érezte úgy, hogy most a szakadó esőben inkább ő nem szeretne pakolni, "majd lesz vele valami". Szóval itt ilyen is van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése