2012. november 4., vasárnap

歯っぴい?

Na ez megint olyan amit inkább átélni kell, nem pedig magyarázni, de azért megpróbálom :D

A fenti feliratot egy reklámtáblán láttam ma biciklivel az állomásra menet. A képen egy "jókafogaidlaci" jellegű fogorvosmodell-hölgyemény épp bájosan egy almába készül beleharapni. Amiért a szóviccblogra illene a dolog, az az, hogy a felirat kifejtve úgy hangzik, hogy "háppí?", ami az angol happy átirata lenne, de azt abszolút nem így írják, hanem a külföldi szavak átírására használt katakanákkal. Ennek a feliratnak az első  jele (amit "há"-nak kell olvasni) viszont a "fog" kanjijával van írva.  Há-ppí?
Remélem, nem csak nekem fáj.


Napközben a szomszédos Takasakiba vitt a utam, meghívtak ugyanis, hogy segédkezzek egy jótékonysági bazáron, mint eladó. No, most megtapasztaltam az "Irasshaimase!" másik felét. Egész délelőtt mindenféle cuccot kínálgattam nagyokat kiáltva, azért ez innen nézve nem a világ legegyszerűbb dolga :) Élményként az egyik sátorban elmagyarázták nekem, hogy működik a JAPÁN vak ábc (nem megelpő módon a latin betűs átíráson alapszik), és még a nevemet is "leírtam". Emellett meglobogtatták, hogy lehet hogy el tudok menni teaszertartást tanulni. Ha ez igaz, mindenképp megyek, mert a kardvívás mellett ez érdekel talán a legjobban.

Este volt a Halloween party a szokásos helyen és hangulattal :) Azt a japánok továbbra sem tudják feldolgozni, hogy az európai embernek van egy természetes védettsége az alkohollal szemben. Többször le kellett folytatnom az "Igen, ez tényleg a harmadik söröm - nem, nem vagyok részeg, miért lennék?" beszélgetést :)

13 megjegyzés:

  1. Ügyes szóvicc :)
    Nálunk is vannak jó kis nevek cégek esetében. Bekap-lak ( gondolom egyértelmű, hogy étterem)
    Turva jó ( túrkáló)

    Ez bár kicsit más jellegű, azért leírom: Redőnység (ezt autón lehetett látni, fehér alapszínen, kék felirattal)

    Persze, sokat láttam már én is, de most nem jut eszembe több. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek is hasonló elven működnek. Itt valamiért nagyon szeretik az ilyesmit :)

      Törlés
    2. Igen, a REDŐNYSÉG-et meg tudom erősíteni, először tényleg rendőraurónak néz ki, csak második olvasásra esik le, hogy nem a zsaruk jönnek... :_D

      Törlés
  2. Hmm, én ha ilyet látok mindig rád gyanakszom. Sztem titkosan te irányítod ezeket a remek reklámokat. Most átért a hatalom Japánra is???
    A délinél van egy gyorsétterem amit Ebéd Elek nem hívnak.
    De ami a legmisztikusabb az az önkifőzde. Ezt ki tartotta jó godolatnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. önkifőzde....:D Lehet valami Uminekós Ep2 teaparty ihletés? :D

      Törlés
  3. igen, a férjem után Te vagy a második "idióta szóviccek királya". A "lehet, hogy a viszkim skót, de a borom ír" viccedet a mai napig emlegetjük :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mai napig emlékszem ahogy meséled hogy kérdezte először hogy"miért, vannak ír borok?" :)

      Törlés
  4. Erről eszembe jut, amikor reklámszociológián mesélte a tanár, hogy a Sony pályázatot írt ki sok pénzért kis hazánkban, hogy hogyan lehetne a Sony és a Karácsony koncepciót összevonni. A pályázatra sok okos marketignes küldött be ötletet, de a nyertes egy 6 éves kisfiú lett, az alábbi, arcpirítóan egyszerű szójátékkal:

    "KarácSONY"

    Ettől némileg lefagyott a Sony-s marketingesek agya, éshát pént nem lehet adni egy kisfiúnak, mert megeszi, kapott valami überszuper játékvonatot, mint díjat :)

    De amúgy igen, a hülye szóviccekben OG szerintem képzést indíthatnál, akár MSc szinten is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te, erre a sztorira emlékszem, de miért nem lett belőle soha semmi? Egy ilyesmire csak emlékeznék, hacsak nem 20 éve volt.

      Törlés
    2. Ezt nem tudom, látod. Az nem rémlik, mikor történt, csak annyi, hogy ezt hallottam előadáson. A reklámszociológia kivételesen érdekes tárgy volt :)

      Törlés
  5. Az eddigi legjobb amit láttam: szlogen egy galambírtô cég furgonjàn: Tubi or not tubi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk miér nincs ilyenünk. mester? "Ga-lerí róla, hogy érdemes megnézni :D"

      Törlés