2012. november 9., péntek

Szíveslátás

Este volt egy kissé elkésett de annál lelkesebb fogadás az egyetemi kar részéről ahová legtöbbünket beutaltak. A legviccesebb az volt benne, hogy a tanárok is simán eldumáltak a diákokkal, én pl remekül elbeszélgettem a jogászprofesszorral akinek bemutattak a japán meg a magyar jogrendszerről. Bár ott egy kicsit izzadtam amikor azt kezdte el kérdezgetni, hogy nálunk egy vagy kétkamararás-e a parlament, meg hogy milyen államforma van itt, és hogy a miniszterelnőknek meg a köztársasági elnöknek milyen jogkörei vannak :D
Emellett az eseményen egy szekérderkényi kaját raktak ki asztalokra, lehetett enni-inni, sőt, az est végén a maradékból még vihettünk is!


Ma végre találkoztam a fogadó-családommal. Ez egy ilyen helyi program, aminek keretében a cserediákokat "örökbefogadja" egy japán család, akihez aztán meg lesznek hívva és együtt mindenféle fun dolgokat csinálnak, ilyen kulturális infúzióként. Ez azért különösen nagy dolog, mert amúgy errefelé nem divat magadhoz meghívni embereket, ez elég ritkán esik csak meg. Kiváncsi leszek, milyen ez, egyelőre a családból egy idősebb hölggyel találkoztam, aki angoltanár egy középiskolában.

Ezzel részben összefüggő jótanács azoknak akik Japánba készülnek: Érdemes kismillió magyaros-jellegű ajándéktárggyal felszerelkezni, mert BÁRKIVEL találkozol, illik adni valami apróságot, legyen az egy hűtőmágnes, egy nyakkendőtű, vagy egy csomag paprika. Én azt hittem elég jól felkészültem, de kb. a 80%a elfogyott a készletnek és még nem is találkoztam mindenkivel, akiről tudom, hogy adni kell majd valamit. Szóval érdemes 20+ ajándékkal a zsebben megérkezni!

4 megjegyzés:

  1. Lehet küldeni utánpótlást? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkodtam rajta, de annyira drága a posta, hogy nem éri meg

      Törlés
  2. Akkor keresd meg a Józsefvárosi piac megfelelőjét :)
    Kizárt, hogy oda még nem jutottak el. :))
    Vagy, áldozz egy teljes napot kreatív ötletek megvalósítására.
    Mondjuk hűtőmágnes készítése.
    Kinyomtatsz kb 10 olyan fotót, amin Magyarország nevezetességei láthatóak. Egy fotópapírra ráfér sztem kb 10-12 ilyen kép. Ezeket lefóliáztatod( tudod, vannak ezek a hőégetéses masinák, mint amilyennel a személyi igazolványokat is csinálják. Feldarabolod, veszel kreatív boltban mágneslapokat meg ragasztót és ráragasztasz egyet mindegyik hátára. ÉS kész is. De ilyen alapon tollakat is csináltathatsz, biztos van ott is ilyen reklámnyomatos cég, akinél lehet rendelni.
    Sőt, lehet ez lenne a gyorsabb megoldás. Bögréket, tollakat, egéralátéteket lehet így készíteni. Ehhez is csak a megfelelő papír kell, meg nyomtató, a többit meg tudod oldani.
    Hosszú még ez az év, és lehet sok emberrel fogsz találkozni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez még akár működhet is! Köszönöm a tippet, utánajárok :D

      Törlés