2012. november 14., szerda

Hakama

A kendó edzésen a mester úgy mellékesen megemlítette, hogy lassan mi lenne ha hakamát hordanánk a játszóruha helyett. Itt ugyanis ehhez nem kell semmiféle rangfokozat sem. Namost ez a megfogalmazás japán embertől azt jelenti, hogy vihargyorsan elmész fiam és szerzel ilyet, vagy jön a beton. 


Az egyetemtől sikerült kölcsönözni egyet, és így este már abban feszítettünk mindhárman. Erről kép is van, de nem én csináltam és még nem kaptam meg, sry :) 
Maga a hakama meglehetősen macerás darab. Nem lenne bonyolult, mert alapvetően két részből áll csak, az egyik egy felsőkabátszerű darab, a másik egy szoknya. Viszont ezt felvenni nem egyszerű, mert tartozik hozzá négy madzag, amelyeket igencsak nehéz megkötni, legalábbis elsőre nem jött össze. Ilyen spec csomózási technikája van, amelyben bár van logika, de semmiképp sem az, amit elsőre gondolnál. Ennél nehezebb csak elrakni, ugyanis a szoknya összehajtásának valami 10 lépésből álló szertartása van, és akkor még a madzagok megcsomózásáról nem is beszéltem (igen, elrakni is csomózva kell). Érzem hogy lesz pár hét, amíg ebbe belejövünk. 
Amúgy a sok cécó ellenére elég kényelmes viselet,  bár meglehetősen szokatlan érzés, hogy emberek között járkálok nadrág nélkül :D

Ugyanakkor feltűnt az is, hogy  a mesternek nem kék markolatú kardja van, hanem az övé is fehér volt egykor, mint a miénk, csak ő használja már egy ideje :D

4 megjegyzés:

  1. Na a fekvőgipsznek is van előnye, ma egyfekvő helyemben elolvastam a teljes októbert és novembert. Cselekedeteid számosságából és mennyiségéből rá kellett jönnöm, hogy Japánban egy nap 32-38 óra hosszú és legfeljebb 3 óra alvás elegendő. Vagy dolgoztatsz egy klónt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajaj, lebuktam :) Amúgy pont most kezd az az időszak jönni, hogy már nem érnek minden nap szokatlan élmények, úgyhogy lehet, csökkenni fog az élményzuhatag is. VAGY mint annó Örkény az egyik egypercesében, én is kitalálok álhíreket.
      Mi történt, csak nem a motorral estél?...

      Törlés
    2. Hmmm......, ahogy azt privátban írtam, lépcsőn elcsúsztam.

      Olyan unalmas kis országban élünk, én álhíreket is szívesen olvasok. Ma végre megértettem azt a fűthető asztal-izét is, így érdemes volt felkelnem. Ja, azt nem is tudok.

      Törlés
  2. Még mindig nincs ám kép a rózsaszín csíkos szőke lányról. Hogy van ez? :) Legyen :P

    De amúgy tényleg nem tudom elképzelni, hogy ennyi minden hogy fér bele a napjaidba, úgy, hogy még tudósítasz is róla. De nagyon jó, hogy így teszel :)

    VálaszTörlés