2012. november 1., csütörtök

Én-Japán 1:0

Megtartottuk a prezentációt. A tanár sokkal jobb arc volt, mint az előzőleg sejtettük, gyakorlatilag nem hagyta, hogy mi ott kint makogjunk hárman a kb. 10 perces anyagunkkal, hanem csomószor megállított és a saját véleményével, kommentjeivel kb. olyen kerekasztal beszélgetéssé változtatta az előadást. Az elején persze mindenki izgult, de aztán egész baráti hangulat lett a végére :D


Jelentem, elindultam a Japánok megnevelésének rögös útján. Biztos sokan emlékeznek még az egyik korai bejegyzésemre, amiben arról írtam, hogy itt a boltosnak nem kell visszaszólni, ha rádköszön. Én perzisztensen mindig jóestéteztem amikor esténként a boltba mentem ennek ellenére. Oké, nem mindig, de elég sokszor.
És ma este, mikor a boltba mentem, a pénztáros hölgy előre rámköszönt hogy "jóestét". Nem ám a szokásos irasshaimase, hanem jóestét. kicsit meglepődtem, de úgy tűnik sikerült rászoktatnom a boltost, hogy a bakagaijinnak "rendesen" köszönjön :)

Ezt a hideget nem lehet tovább bírni, ezért este elmentünk megrendelni a kotatsut néhányan a közeli bútorboltba. Kb. a hónapra szánt "játszópénzem" teljes összegét elvitte, de nem bántam meg semmit. Van egy 80x80as fűthetőasztal, ehhez egy alátét-szőnyeg, és egy hatalmas pihepuha (valaki mondjon egy jobb szót a fuwafuwa-ra) paplan. Ez a szett fog engem életben tartani télen.

Holnap adásszünet. Egyáltalán nem leszek otthon, vasárnap délután lesz csak időm megint a gép előtt ülni, akkor pótlom majd a péntek-szombati bejegyzést!

10 megjegyzés:

  1. Ez a kotatsu szett nagyon szuper! Valami ilyen kéne nekem is itthonra, mert én itthon dolgozom. Na most azért mire felfűtöm a lakást, az nem kevés energia. És nem kevés pénz. És tényleg a lábam meg a térdem fázik a legjobban, na de nem rendezhetem át úgy a lakást, hogy a konvektorra ülök. Az asztallap mennyire melegszik át? Bár ahogy nézem a képeket, laptopokat tesznek rá.
    Az alján lévő fűtőtestről meséljél majd nekem kérlek, hátha meg lehet ezt házilag is oldani valahogy. Sőt, biztos meg lehet. Legrosszabb esetben egy olajradiátorral :)))
    De komolyan, pár közelebbi dolgot írj majd róla :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Külön kotatsu bejegyzés lesz :D De csak hétfőn hozzák sajnos....úgy tudom, vannak európában is kapható másolatok, bár hogy nálunk is van e, azt nem tudom.

      Itt arról lehet olvasni, hogyan barkácsoltak össze ilyet házilag (Suzie. köszi a linket!)
      http://www.ikeahackers.net/2012/01/japaneseswedish-kotatsu-made-in.html

      Törlés
    2. Köszönöm, itt tényleg a hevítő beszerzése lesz a nehéz. De hétfőn azért felhívok egy villanyszerelőt, hogy ő mit ajánl helyette. Elvileg egy indukciós elven működőnek elégnek kellene lenni, és az ugye kevésbé gyúlékony. :)
      Azért majd várom a beszámolót :)

      Törlés
    3. en lehet,hogy kb 5e huf-ert kaphato elektromos parnat tennek az aljara, vagy kaphato ilyen kutyaknak valo futheto fekhely muanyaglap is http://elektromosfutotestek.hu/kisallat/fekhelyek/

      Törlés
    4. Megnéztem a fűthető alátéteket, na ennél olcsóbban szeretném kivitelezni :)
      De az elektromos párna fennmaradt opciónak :)
      Köszi a linket :)

      Törlés
  2. A kotatsu lába kihúzható? Úgy értem, hogy ugye ez egy viszonylag alacosny cucc, ami elsősorban az ember lábát fűti. Na de ha az asztallábhossz állítható volna, akkor estére feljebb lehetne emelni... 50 centi alá már egész testtel beférsz = nappal asztal, éjjel ágy! Majd szabadalmaztatom a 「長脚火燵」-t. :_D Csak akkor az asztalfelületnek kell 100x200-nak lennie, és éjjel csak a fejed lóg ki alóla. Hokkaidón még az sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. erről holnap tudok részletes infót adni :D De sztem igen mert össze kell szerelni, szal nyilván nincs a lába ráheggesztve

      Törlés
  3. Az én szobámba is elkelne egy, uh nagyon irigyellek. Feri ötlete meg szintén tetszik. Bár lehet nekem nem is kellene lábat hegeszteni h jó legyen.... :D

    VálaszTörlés