2012. november 18., vasárnap

Magyarországról, szeretettel

Yatta, péntek délután sikeresen bevezettem egy rakat gyerkőcöt a magyar kultúrába :D

Az úgy volt, hogy betereltek minket egy nagy tornaterembe, ahol már folyt valami csodaesemény, az egész közepén három általános iskolából összeverbuvált vagy 100 gyerek nézte a helyi rendőrzenekar big-bandre átálmodott kishableány-besztofját, amire - gondolom rendőrnők lehettek - táncosok mutattak be valami koreográfiát. 

Mikor ennek vége lett, akkor jöttünk mi.


Voltunk 14-en összesen, mindenki kapott egy asztalt a terem szélén. Itt lehetett kipakolni mindent, amit hoztál, illetve volt egy parafatábla mögötted, ide lehetett képeket ragasztani.
Miután kialakítottad a standodat, a gyerkőcök elkezdtek járkálni 8-10 fős csoportokban, minden asztalnál eltöltve pontosan 5 percet. Amikor megszólalt a zene, továbbalagtak a következőhöz. Közben lelkesen jegyzeteltek, és egy papírról olvasták fel az épp aktuális asztalhoz tartozó köszönéseket (egész tűrhető "viszontlátásra"-t produkáltak), szóval sztem ebből valami fogalmazásfélét kell majd produkálniuk.

Mivel tudtam, hogy gyerekekkel lesz dolgom, a kapott tippeket is felhasználva igyekeztem valami gyerekbarát műsorral készülni, elég nagy sikere lett szerintem. Legalábbis az arcok hol hüledeztek, hol vigyorgásba fordultak, néha a kettőt egyszerre is nyújtották :D


No lássuk, mit is kaptak! A sorrend gyakran változott, mivel nem volt előre megírt szövegem és eléggé kevés idő volt két csoport között (gyakorlatilag másodpercek)



- Magyarország helye a térképen, "ugyehogy de messzevan". Mivel ez nem túl érdekes, elmondtam nekik feldobásképp, hogy Magyarország rántott hús-alaku. Aki ezt nem hiszi, googlizzon rá képekkel, én nyomtattam is egy demonstrációs fotót :D

- Menyecskeruha és lovas huszár. Valamiért a huszárra voltak jobban ráizgulva

- Szürkemarha. Ez főleg a mérete miatt nyűgözte le őket, ekkorák ott nem nagyon vannak. Főleg ekkora szarv nem divat.

- Magyar animék. Eh? hogy mi? Kis vukk, kockásfülü nyúl, Tv Maci. Naugyehogy ú :)

- Magyar édességek. Valamiért azt hittem, a télifagyi lesz a szegmens fénypontja, de a túró rudi (vagyis a "kottédzsi-csízü Taró") meg a tejberízs fogta meg őket jobban. Ó, és persze a foggal kinyitható zacskós tej.

- Kuvasz és kommondor. A japán kutya ugyanis pici. A tuti befutó ez a szegmens volt szinte minden csoportnál, a kommondor (vagyis, ahogy a legtöbben elnevezték, a "felmosórongy-kutya") volt a sztár.

- Magyar találmányok. Itt jellemzően elfogyott az idő, ezért legtöbbször csak a rubik kocka, a toll és a gyufa került terítékre. A villamost nem :D


Kíváncsi leszek, lesz-e majd valamilyen reakció :) Jó lenne tudni, milyen hatást gyakoroltam a kis befolyásolható fejecskékre.


3 megjegyzés:

  1. Zseniális! Ennél jobb dolgokat senki sem tudott volna kitalálni Mo-ról. Majd a feedbackről is számolj be!

    VálaszTörlés
  2. Legközelebb a Gyermekvasutat ne hagyd ki!

    VálaszTörlés
  3. Tök jó lett szerintem^^ Biztos tetszett nekik. A Japán gyerekek még engem is meghatnak pedig nem vok vmi nagy gyerekbarát ezt elmondhatom. Pont el tudom képzelni milyen fejet vágtak :D

    VálaszTörlés