2012. december 11., kedd

További apróságok

Hölgyek urak, üdv ismét!

Kicsit megkésve, de akkor kezdjünk bele a "második szezonba"! 
Fura helyzet állt elő, ugyanis volt kb. egy hét, amikor azért nem írtam, mert tényleg ne volt miről. Aztán jött egy olyan hét, amikor már lett volna miről, de egész egyszerűen időm nem volt egy normáilis bejegyzést megírni. Ennek számos egyéb mellett az volt az oka, hogy itt most épp félév közepe van, ezért eláraszottak minket az évközi tesztekkel, összehangolt, pontos akció keretében. Csak ez érdekesebbekből szemezgetek:


- Kanjidolgozat kb. 300 kanjival, nagyrészük felső- és "felfelső"fokú, olyan kedvességek főszereplésével, mint pl az "újraindítás", a "növekedési ráta", vagy éppen a "tájékoztató füzet".
- nyelvtan és szókincsdolgozat egy egész könyvből, kb. 200 oldal. A szókincset nem tudom pontosan, de olyan 400 új szó biztos volt benne.
- Beadandó tömény 3 oldalnyi fogalmazás, japánul, a sajátos "report" forma stíluskövetelményeivel együtt. 
- vizsga-szerű tünemény, szituációs gyakorlatokkal (oké, ez nem volt nehéz, csak maga a tudat, hogy még ezzel is fogalkozni kell)
- fogalmazás-dolgozat, csak hogy még jobban belénkplántálják az egyetemi fogalmazások és beadandók szabályait.

Mindez nem egészen 2 hét leforgása alatt. Szóval azon kaptam magam, hogy a gép elé kb. szótáratni ülök le :D De nem panaszkodom, jól sikerült mind, és most már túlvagyok ezen az egész lőzungon hálistennek.

Viszont mivel azért a tanuláson kívül is elég sokmindent csináltam (főleg a hétvégeken), ezért ez nektek igazából jó! Ugyanis korábbi fenyegetésemmel ellentétben most összegyűlt annyi anyag, hogy egy ideig megint napi rendszersséggel sor tudjon kerülni a frissítésre! Ergó, több, szebb, és bővebb tartalom! Hát lehet ennek nem örülni? :D

Mindettől teljesen függetlenül: A hónap szava:

原子力発電所再起動 kiejtve kb. "gensirjokuhácudensoszájkidó" és azt jelenti, hogy "újraindítani az atomerőművet". Sztem kiütéssel veri a lándzvircsáftaufstellungot :D

És hogy valami tematika is legyen: beszéljünk kicsit Japánról az újrahasznosítás-környezetvédelem-spórolás témakörében. Ez ugyanis az új lecke tárgya, és néhány elég érdekes dologra jöttem rá:

- Megkérdezte a tanár, hogy mi ugyan mit kezdünk a sütőolajjal használat után. A többség természetesen beleönti a csapba. Én hangulatjavítás céllal (a tanár ugyanis ezután egyfajta rémült vigyorral szemlélt minket, ami általában olyan embereknek jár, akik azzal dicsekednek egy estélyen hogy pandaszőr bundát vettek az asszonynak karácsonyra ) bedobtam ugyan azt, amikor leleményes emberek a használt olajjal dobják fel az üzemanyagot (aminek eredményeképp a kocsi környéke egy lángossütő minden bájával fog rendelkezni), de ez sem érte el az elvárt hatást. És most az összes volt magyartanárom egyszerre kap a szívéhez a fenti mondat miatt :D.
Mint kiderült, ezzel az a gond, hogybelefolyik a csatornába, onnan a folyóba, és a folyó szép lassan megdöglend, ha ezt sokan csinálják. Lehet, ez nálunk nem akkora gond, de itt irgalmatlan a népsűrűség (Tokyoban az egész magyar lakosság elférne, az övezettel együtt még a határontúliaknak is jutna hely), szóval sokkal jobban összeadódnak a kis szennyeződések, mint nálunk.
Elmondom, mit csinálnak. 
 Lehet itt kapni egy szert, amit hozzáadsz az olajhoz, és pár perc alatt megszilárdítja. Ezt követően megfogod, és kidobod az éghető szeméttel együtt. Bumm, nincs többé gond az olajjal.

- A vízzel nagyon spórolnak. Arról már írtam, hogya WC tartályba folyó vízzel mosok kezet, de van ez még tovább is. Egy csomó ember pet-palackokat rak a tartályba, hogy kevesebb vízzel hamarabb megteljen, mivel így hamarabb éri el az érzékelőt a vízszint, és áll meg. 
Másik ilyen dolog a fürdővíz. Arról is írtam talán, hogy a kád iszonyat mély, és embertelen mennyiségű vízzel telik csak meg. Nem is értettem, hogy emellett - mivel imádják a fürdést - hogy akarnak spórolni. Most kiderült, hogy a legtöbb lakásban a fürdővíz beépített csöveken keresztül automatikusan megy a mosógépbe, és azzal mosnak. Oké, ehhez tudni kell, hogy ők a fürdőkádba már tisztán szállnak be relaxálás céljával, előtte külön lezuhanyoznak. 


8 megjegyzés:

  1. Akkor legközelebb elmondhatod a tanárodnak, hogy itthon az okosabb ember (mint pl én) összegyűjti az sütőolajat és vagy leadja a MOL kutakon, vagy ha még okosabb, akkor felhívja a Biofiltert és megfelelő mennyiség esetén elviteti :)

    VálaszTörlés
  2. Én flakonba töltve dobtam a szemétbe...ameddig használtam olajat.

    VálaszTörlés
  3. Igen, MOL gyűjtés működik.

    Gergő! Lemaradtam valamiről, vagy az automatás italok-teszt csak akkor jön, ha mindegyikből ittál? Csak hogy lásd, a fontos dolgok nem mennek feledésbe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem hagytál ki semmit, épül-szépül a cikk, de egyben akarom majd publikálni, úh. kicsit még várni kell rá :)

      Törlés
  4. Ejha, itt mindenki milyen rendes és környezetbarát! Oké, én nem nagyon használtam otthon se sok olajat, ezért nem tudtam, hogy megy ez, de tény és való, egy komolyabb fritőz mennyiségét jóhogy at ember nem önti a lefolyóba.

    VálaszTörlés
  5. Én is flakonba gyűjtöm és kidobom ^^

    VálaszTörlés
  6. Hogy van az, hogy spórolnak a vízzel, de előbb lezuhanyoznak, majd utána beülnek relaxálni az iszonyatmély kádba, amibe sok víz kell? :) Ez nekem kicsit nem áll össze. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez az amit én se teljesen. Lehet hogy pont azért spórolnak minden más téren a vízzel, hogy ezt megtehessék.

      Törlés