2012. december 15., szombat

Sushiszpotting

Végre elverekedtük magunkat a kaitenzushi-étterembe. Aki járt már a Wasabiban, az nagyjából tudja, miről van szó, aki még nem az .....ne menjen, mert nem túl jó hely :) nekik elmesélem.


Befáradsz és leülsz egy ilyen boxba. A box mindkét végén nyitott, az egyik oldalon a bejárat van ugye, a másik oldalon viszont ez:


Az ott kéremszépen egy emeletes futószalag, ami az étterem közepén fut 0 alakban körbekörbe. Az alsó szalagon elég lassan jönnek a cuccok, ha valami olyan jön, ami szimpatikus, akkor megfogod, leveszed, megeszed. Jellemzően mindenféle sushi-szettek érkeznek, a nagyobb darabok párosával, a kicsikból 3-4 darab. Ezek egységesen 100yenbe fájnak (kb 260 forint, ha jól hallottam, erősödött a magyar valuta). 
A felső szalag ennél kicsit viccebb. Adott ugyanis egy érintőképernyős monitor (látni is lehet a képen), ahol ki tudod választani, mit szeretnél, és hogy mennyit. Ezt követően kb. fél perc elteltével a kiválaszott 4 elem (ennyi fér el egyszerre a tálcán) az alsó szalaghoz képest a shinkansen sebességével érkezik meg. Az ottléptünk nagy része azzal telt, hogy vártuk a "vonatot", hogy hozza az új adag kaját. Itt épp a desszertünk érkezik meg:


Mindehhez természetesen ingyen tea, amit te raksz magadnak össze, szóval még csak azt se mondhatod, hogy gyenge ízetlen vackot kapsz, amikor te rakod a port bele a pohárba (nem ám filter, ugyan.).

A sushi finom volt, bár állítólag ez még mindig csak "átlagos" minőség. Ehhez képest a szupermárketbeli változat kifejezetten az alja, ami azért vicces, mert Magyarországon a legtöbb étteremben hasonló ízűt adnak. 
Mindenesetre, ez a rendszer nagyon kényelmes, nincs kiszolgálás, nem kell várni, izgalom, kaland, feszültség, hiszen jöhet valami jó falat akár menetközben is az alsó sávon, amit le lehet nyúlni. 

Itt van pár elem a kínálatból:


Lazac. Klasszikus és bevált (note: a kép jobb oldalán ott a menü, onnan tudsz választani, aztán kattintasz a monitoron)





Sültrák és lazac, hagymával. Ez két külön rendelés, csak egyszerre jöttek.



Polip (Igen, megbarátkoztam vele, főleg, hogy ez a példány egyáltalán nem látszik polipnak), és......őőőő....valamilyen fura cucc. Nem tudtam rájönni, hogy hívják magyarul, de annyira sárga volt, hogy muszáj volt megkóstolni.


Desszert! Joghurt-fagylalt-erdeigyümölcs. Na ez egy picit drágább volt, de nem bántam meg semmit!

Szóval ilyen is van errefelé, sztem jövök még mert élménynek se utolsó, és - feltéve hogy nem itt akarod degeszre enni magad - nem is annyira drága. 
Meg kell említenem, hogy van egy...hasonló dolog nálunk is, Wasabinak hívják. Ott is van forgóasztal, bár monitor, meg rendelés az nincs. De nem is ez az igazán nagy baj vele, hanem hogy - szerintem - hűtőíze van az összes sushijuknak. Érdekes módon ez a probléma nem áll fent a házhozszállításnál, az elég tűrhető minőségű. Namost ezt nem a mostani eszemmel gondolom így, hanem már rég, összehasonlítási alap nélkül is úgy éreztem, hogy a minőség nem az igazi. Most, hogy kezdem kapisgálni, ott hogy és mint készítik ezt az ételt, ez csak 100Xosan megerősödött bennem. Ha a sushihoz küzelálló élményt akar valaki talapsztalni, inkább a bambuszligetet ajánlom. Bár kicsit drágább, de megéri. Nem azt mondom, hogy közelébe kerül akár az itteni dolgoknak, de a világ túlfelén sok választása nincs az embernek.

Remélem senki nem evés előtt olvassa ezt a bejegyzést :D Bár utólag ezen kár sopánkodni. Holnap teázás lesz!




1 megjegyzés:

  1. Én még olyan 2006-ban voltam Amerikában, és voltam egy sushi étteremben. Magyarországon már voltam ekkor a Wasabiban, ahol - a hely szép és igényesnek tűnik - de amikor az ottani sushit ettem akkor a legnagyobb jóindulattal "meh" volt a véleményem.
    Bővebb szavakkal úgy kell elképzelni az érzést, hogy "hát igen, érdekesek a japánok, hogy ezt a fura kaját szeretik... Nem laktató, kicsit ízetlen... furcsa, de nem rossz... talán".
    Amikor az amerikai sushi étteremben ettem az ottani sushit, akkor "Hú bazdmeg, ez kibaszott finom! Ez egy teljesen legitim, finom kaja, ami simán egy szintben van egy -el. Ilyet bármikor megennék szívesen".
    Vagyis baromi ízes, és semmi olyan, mint bármilyen sushi, amit bárhol ettem volna Magyarországon, akár a Wasabiban is (nem mintha bármi nagy különbséget tapasztaltam volna bármilyen magyar sushi helyek sushijai között eddig).
    Szóval ja, megerősíteném, hogy tényleg vannak minőségi különbségek sushik között, csak nem Magyarországon. Magyarországon csak szar van :P

    VálaszTörlés