2013. március 9., szombat

Száábiszü

Mondok három, egymástól teljesen független példát arra, hogyan kezelik itt a szolgáltatásokat. Tanulság nem lesz a végén, azt mindenki levonhatja maga, de tessék megcsodálni a helyzetet.



1) Történt, hogy egyszercsak elment az internetem péntek délután. Miután végigpróbáltam minden olyasmit, ami az én oldalamra helyezné a hibát, mit volt mit tenni, betelefonáltam a netesekhez. Miután elmondtam, hogy mi a szitu, egyetlen kérdés nélkül (semmi ilyen "próbálta már újraindítani?" meg hasonlók) elkezdett bocsánatot kérni, hogy SAJNOS ma már nem tud senkit kiküldeni (péntek délután volt ekkor), de HOLNAP - azaz szombaton, vegyük észre - kizavar ide valakit. Cím nem kellett neki, a nevem alapján tudta, hol lakom. ÉS azonnal ügyintézővel beszéltem, nemám központi számítógéppel, ahol a "ha ügyintézőnkkel kíván beszélni" gomb közvetlenül a "ha afgán ruhaimportból visszamaradt használt alsónadrágot kíván rendelni nagy tételben" gomb után szokott jönni. Ezeke alapján valszeg nem országos központ, hanem városi kirendeltség telefonszámát írják a kontaktlistára, ami nem egy hátrány.
Másnap - azaz szombat - délelőtt 10kor meg is érkezett a jóember, majd rövidúton kiderítette, hogy az ő oldalán minden rendben van, az én gépemmel van baj. Namost ezután nem hogy további szép napot kívánt volna és elhajt, hanem kb. egy órán keresztül matatott a gépemen, hogy mi lehet a hiba (mint kiderült, a hálózati csatlakozó romlott el, szóval nem tudott segíteni, de legalább  a szándék megvolt.)

2) Szállástfoglalok a közelgő 3napos Kansai utazásra. Miután az eladó a helyszínen végigvezet minden lépésen (neten foglaltam mindent, de a jegyeket személyesen kellett átvenni), megkérdi, van e valami kérdésem esetleg. Mondom, hogy lenne, arra lennék kíváncsi, hogy a csomagokat becsekkolás előtt is le lehet e adni a szállodákban. Namost ez ugye alapvetően nem az utazási iroda, hanem a szálláshely hatásköre, de az ügyintézőnek mégis az volt az első dolga, hogy azon nyomban felhívta helyettem a szállodát, és megkérdezte ezt. Erre kérni sem kellett, magától ajánlotta fel.

3) Egyik délután gyanútlanul ülök otthon, amikoris a telefonom elkezd egy eddig nem ismert sziréna-hangon visítani és pirosan világítani. Mikor megnézem, látom, hogy egy SMS jött a szolgáltatótól, amely szerint földrengés várható és bújjak el most azonnal. Ahogy a szöveggel birkózom, érzem is, hogy picikét mintha inogna a szoba tényleg, de mire elvégeztem az alapvető előírásokat - ajtó kinyit, asztal alá elbújik - már abba is maradt. Lehet hogy ha nem jön róla riadójel, meg sem érzem, de azért jó tudni, hogy a telefon beépítve nyújt ilyen szolgáltatást. Vessük össze ezt azzal, hogy csillivilli androidos csodafonom szerződésének megkötésekor a T-mobile olyan "extra" szolgáltatásokat ajánlott fel, mint pl. a havi 200 forintért aktiválható "hívószám kijelzés", vagyis hogy ha hív valaki, aki benne van a telefonkönyvemben, akkor a telefon méltóztasson kiírni a nevét. Ezt nevezem extrának.

Már látom a következő Tmobile kampányt: Legyen tiéd az új Iphone6! Választható extrák:
1) érintésre világító érintőképernyő, hogy sötétben is használhasd készüléked!
2) bekapcsológomb, amely telefonodat üzleti tárgyalásokon az asztalra kitehető státusz-szimbólumból multimédia-platformmá változtatja!
3) Akkumulátor, melynek segítségével újra használhatod a készüléket bárhányszor!
4) Saját telefonszám, amelyet megadhatsz barátaidnak!
5) Csengőhang, amely hívás-beérkezése esetén dallammal hívja fel a figyelmedet erre!

Ezek se sokkal nagyobb extrák, mint a hívószámjelzés.

4 megjegyzés:

  1. Sajnos találkoztam már olyannal akinek a teflonjához h nem adtak hozzá töltőt....

    VálaszTörlés
  2. Te most nem Japánban vagy? Ezek teljesen hétköznapi magyarországi tapasztalatok. És ez az új kolumbiai anyag is tutira bejött, amit a haver hozott. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor egy keveset tegyél már el belőle nekem, ha hazamegyek egyszer, a jelek szerint kelleni fog :D

      Törlés